5 помилок при самостійному замовленні вантажоперевезення

Підприємці звикли економити на всьому. Самі подають документи на реєстрацію, знімають офіс, закуповують меблі, ведуть бухгалтерію. Діють за принципом «хочеш зробити добре, зроби сам». Однак така схема не завжди працює.

Олександр Крижановський, керівник відділу логістики ПП «Транс-Атлас», склав список з п'яти головних помилок, які можуть зробити бізнесмени, вирішивши самостійно організувати перевезення вантажу за кордон.

Будь-яка з цих проблем може перекреслити можливу економію і вилитися в непередбачені втрати сил, фінансів або часу.

Помилка 1. Довіритися найдешевшому перевізнику

Перед замовленням ви обдзвонили 3-5 транспортних компаній, і знайшли ту, яка пропонує кращі умови. Найдешевшу.

Подивилися відгуки, начебто, нічого кримінального. Замовляєте машину, настає той самий день і година, коли вона повинна забирати вашу продукцію, але раптово щось йде не так. Машина не приїжджає. Перевізник нічого не може вдіяти: фура зламалася, водій захворів, пробка, п'янка і ще тисяча причин, за якими сьогодні доставити вашу продукцію абсолютно неможливо. І залишається тільки чекати, коли машину полагодять.

Ви ніколи не дізнаєтеся, що ж насправді сталося. Може, дійсно, машина зламалася, і саме сьогодні у перевізника немає вільного транспорту на підміну. А може, перевізник отримав більш вигідну пропозицію і відправив машину іншому клієнту.

Варіантів багато, підсумок один: зірвані терміни доставки.

Що потрібно зробити заздалегідь: довіряйте перевіреним компаніям, які прагнуть до довгострокових відносин і контролюють якість сервісу, а значить мають на заміну достатню кількість вантажівок, страхують усі випадки.

І на замітку, чим нижче фрахт, тим небезпечніші міжнародні перевезення вантажів або національні. Розрахувати та порівняти ціни перевізників можна на Калькуляторі Транс-Атлас.

Помилка 2. Не перевірити розміри вантажу і кузова

Професіонали знають, яку саме замовити машину під який вантаж. Відкриту або закриту, єврофуру або євротент, рефрижератор, напівпричіп тощо.

Якщо ви не профі у вантажоперевезеннях, то можете, наприклад, замовити машину з довжиною кузова 12,6 м для сендвіч-панелей довжиною, припустимо, 12,7 метра. Різниця лише 10 сантиметрів? Ви не звертаєте уваги на похибку, сміливо замовляєте машину, водій приїжджає на завантаження і - проблема! Панель не влазить. Кузов не закривається, а їхати з вантажем, що виходить за межі водій не може. Водій дзвонить вам, ви телефонуєте виробнику, потім в транспортну компанію, потім знову виробнику ... І доводиться замовляти нову машину на наступний день.

Підсумок: зірвані терміни доставки і, можливо, збитки через холостий проїзд автомобіля.

Що потрібно зробити заздалегідь: ретельно перевіряйте, чи відповідають розміри вантажу габаритам автомобіля. При будь-яких сумнівах вимагайте відповіді і від продавця матеріалів, і від транспортної компанії. Погодьтеся, простіше витратити півгодини на з'ясування деталей перед замовленням, ніж задавати вічне питання «хто винен?» І «що робити?».

Помилка 3. Не дізнатися про стан вантажного авто(тюнінг)

Не завжди вантажна машина залишається в першопочатковому вигляді протягом всього терміну експлуатації. Водії її вдосконалюють: ставлять залізні перегородки, додаткові зварні конструкції, гачки, куточки і інші елементи не заводського виробництва, які призначені для кріплення ременів і стяжок. Як показує досвід, додаткові «конструктивні рішення» є у 25-30% транспортних засобів.

З одного боку, тюнінг допомагає зміцнювати вантаж, перевозити різні конфігурації. З іншого, гачки і перегородки можуть пошкодити саме Ваш вантаж під час навантаження або транспортування. Якщо ви не запитаєте, водій і не розповість про них заздалегідь.

Підсумок: пошкоджений вантаж, упаковка.

Що потрібно зробити заздалегідь: дізнайтеся у транспортній компанії або у водія, як обладнана машина. Отримайте гарантії, що в разі пошкодження вантажу через нестандартні конструкцій в кузові вам компенсують збитки.

Помилка 4. Довжина ланцюжка з транспортних підрядників. Чим довший – тим більше помилок

Уявіть: увесь тиждень по Європі збиралися збірні вантажі, машина вдало повністю завантажилася до вихідних, на календарі - п'ятниця. І ось на кордоні Польща-Україна при оформленні транспортних документів митник заявляє: «У вас у CMR немає розбивки за вагою і кодами КВЕД». Звичайна справа на 15 хвилин.

Та водій(від перевізника) має передати цей запит спочатку Замовнику (експедитору) , що потрібні уточнення. Експедитор передає те ж саме своєму замовнику, який теж експедитор. І так далі. Поки факси та е-мейли не дійдуть до вантажовласника.

Підсумок: У цей час вантаж стоїть. Уточнення немає - питання не вирішене. Ось і понеділок. Ви змушені виставити штраф за простій. Посередники незадоволені.

Що потрібно робити? Працювати по можливості з мінімальною кількістю учасників перевезення. Найвигідніше працювати напряму з транспортною компанією, яка й буде безпосередньо підтримувати та вирішувати усі проблеми під час виконання міжнародного вантажоперевезення до Вашого клієнта.

Помилка 5. Робота з неперевіреними компаніями

Сумлінна та надійна компанія-перевізник зазвичай дбає про сплату податків. Чи так діє компанія, де ви замовили машину? Чи не доведеться вам, якщо перевізник виявиться несумлінним, потім самим за нього розплачуватися?

Підсумок: можливі претензії з боку податкових органів.

Що можна зробити: Не рекомендується залучати до співпраці перевізників, хто працює менше трьох років на ринку логістичних послуг. Щокварталу запитувати у контрагентів копії звітів, які вони повинні відправляти в податкову інспекцію.

Успішних Вам міжнародних вантажних перевезень!

Увесь вільний транспорт компанії "Транс-Атлас" для перевезення Вашого вантажу знайдете ТУТ.

cmr страхування вантаж пошкодження вантажу міжнародні перевезення транспортна компанія

РОЗРАХУВАТИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ