5 помилок при самостійному замовленні вантажоперевезення
Олександр Крижановський, керівник відділу логістики ПП «Транс-Атлас», склав список з п'яти головних помилок, які можуть зробити бізнесмени, вирішивши самостійно організувати перевезення вантажу за кордон.
Будь-яка з цих проблем може перекреслити можливу економію і вилитися в непередбачені втрати сил, фінансів або часу.
Помилка 1. Довіритися найдешевшому перевізнику
Перед замовленням ви обдзвонили 3-5 транспортних компаній, і знайшли ту, яка пропонує кращі умови. Найдешевшу.
Подивилися відгуки, начебто, нічого кримінального. Замовляєте машину, настає той самий день і година, коли вона повинна забирати вашу продукцію, але раптово щось йде не так. Машина не приїжджає. Перевізник нічого не може вдіяти: фура зламалася, водій захворів, пробка, п'янка і ще тисяча причин, за якими сьогодні доставити вашу продукцію абсолютно неможливо. І залишається тільки чекати, коли машину полагодять.
Ви ніколи не дізнаєтеся, що ж насправді сталося. Може, дійсно, машина зламалася, і саме сьогодні у перевізника немає вільного транспорту на підміну. А може, перевізник отримав більш вигідну пропозицію і відправив машину іншому клієнту.
Варіантів багато, підсумок один: зірвані терміни доставки.
Що потрібно зробити заздалегідь: довіряйте перевіреним компаніям, які прагнуть до довгострокових відносин і контролюють якість сервісу, а значить мають на заміну достатню кількість вантажівок, страхують усі випадки.
І на замітку, чим нижче фрахт, тим небезпечніші міжнародні перевезення вантажів або національні. Розрахувати та порівняти ціни перевізників можна на Калькуляторі Транс-Атлас.
Помилка 2. Не перевірити розміри вантажу і кузова
Професіонали знають, яку саме замовити машину під який вантаж. Відкриту або закриту, єврофуру або євротент, рефрижератор, напівпричіп тощо.
Якщо ви не профі у вантажоперевезеннях, то можете, наприклад, замовити машину з довжиною кузова 12,6 м для сендвіч-панелей довжиною, припустимо, 12,7 метра. Різниця лише 10 сантиметрів? Ви не звертаєте уваги на похибку, сміливо замовляєте машину, водій приїжджає на завантаження і - проблема! Панель не влазить. Кузов не закривається, а їхати з вантажем, що виходить за межі водій не може. Водій дзвонить вам, ви телефонуєте виробнику, потім в транспортну компанію, потім знову виробнику ... І доводиться замовляти нову машину на наступний день.
Підсумок: зірвані терміни доставки і, можливо, збитки через холостий проїзд автомобіля.
Що потрібно зробити заздалегідь: ретельно перевіряйте, чи відповідають розміри вантажу габаритам автомобіля. При будь-яких сумнівах вимагайте відповіді і від продавця матеріалів, і від транспортної компанії. Погодьтеся, простіше витратити півгодини на з'ясування деталей перед замовленням, ніж задавати вічне питання «хто винен?» І «що робити?».
Помилка 3. Не дізнатися про стан вантажного авто(тюнінг)
Не завжди вантажна машина залишається в першопочатковому вигляді протягом всього терміну експлуатації. Водії її вдосконалюють: ставлять залізні перегородки, додаткові зварні конструкції, гачки, куточки і інші елементи не заводського виробництва, які призначені для кріплення ременів і стяжок. Як показує досвід, додаткові «конструктивні рішення» є у 25-30% транспортних засобів.
З одного боку, тюнінг допомагає зміцнювати вантаж, перевозити різні конфігурації. З іншого, гачки і перегородки можуть пошкодити саме Ваш вантаж під час навантаження або транспортування. Якщо ви не запитаєте, водій і не розповість про них заздалегідь.
Підсумок: пошкоджений вантаж, упаковка.
Що потрібно зробити заздалегідь: дізнайтеся у транспортній компанії або у водія, як обладнана машина. Отримайте гарантії, що в разі пошкодження вантажу через нестандартні конструкцій в кузові вам компенсують збитки.
Помилка 4. Довжина ланцюжка з транспортних підрядників. Чим довший – тим більше помилок
Уявіть: увесь тиждень по Європі збиралися збірні вантажі, машина вдало повністю завантажилася до вихідних, на календарі - п'ятниця. І ось на кордоні Польща-Україна при оформленні транспортних документів митник заявляє: «У вас у CMR немає розбивки за вагою і кодами КВЕД». Звичайна справа на 15 хвилин.
Та водій(від перевізника) має передати цей запит спочатку Замовнику (експедитору) , що потрібні уточнення. Експедитор передає те ж саме своєму замовнику, який теж експедитор. І так далі. Поки факси та е-мейли не дійдуть до вантажовласника.
Підсумок: У цей час вантаж стоїть. Уточнення немає - питання не вирішене. Ось і понеділок. Ви змушені виставити штраф за простій. Посередники незадоволені.
Що потрібно робити? Працювати по можливості з мінімальною кількістю учасників перевезення. Найвигідніше працювати напряму з транспортною компанією, яка й буде безпосередньо підтримувати та вирішувати усі проблеми під час виконання міжнародного вантажоперевезення до Вашого клієнта.
Помилка 5. Робота з неперевіреними компаніями
Сумлінна та надійна компанія-перевізник зазвичай дбає про сплату податків. Чи так діє компанія, де ви замовили машину? Чи не доведеться вам, якщо перевізник виявиться несумлінним, потім самим за нього розплачуватися?
Підсумок: можливі претензії з боку податкових органів.
Що можна зробити: Не рекомендується залучати до співпраці перевізників, хто працює менше трьох років на ринку логістичних послуг. Щокварталу запитувати у контрагентів копії звітів, які вони повинні відправляти в податкову інспекцію.
Успішних Вам міжнародних вантажних перевезень!
Увесь вільний транспорт компанії "Транс-Атлас" для перевезення Вашого вантажу знайдете ТУТ.
Cтатті що можуть вам сподобатись
Всі статтіЧитати більше
Читати більше
Читати більше