Пошкодження або втрата вантажу: що робити? Покрокова інструкція

Навіть правильний вибір надійної транспортної компанії не може повністю виключити ймовірність пошкодження або втрати вантажу. Про те, що робити, якщо це все ж сталося, ми розповімо в нашій статті.

Хто відповідатиме за вантаж?

Згідно чинного законодавства,  вантажоперевізник завжди несе відповідальність за прийнятий ним до перевезення товар, за винятком форс-мажорних ситуацій, тобто обставин, на настання яких вплинути не міг ніхто. Наприклад, стихійне лихо або раптовий військовий конфлікт однозначно визнається форс-мажором відповідно до законодавства, а ось аварія - не завжди. У будь-якому випадку, ступінь відповідальності транспортної компанії завжди визначає суд.

Вантаж пошкоджений або втрачений: що робити?

На жаль, це все ж сталося: вантаж приїхав не повністю, або з ушкодженнями, про які в накладній немає ні слова. Що робити?

 Порядок дій такий:

  1. Складаємо акт про пошкодження або недостачу

У ньому вкрай важливо вказати всі подробиці, а в накладній замість підпису про приймання зробити відмітку про складання акту. При цьому, якщо вантаж застрахований, важливо відразу ж проінформувати страхову компанію про те, що трапилося за телефонами, які зазвичай розміщені на полісі. Там же описаний порядок дій при настанні страхового випадку.

Якщо договором не передбачені конкретні терміни, то повідомити страховика слід протягом доби.

  1. Претензія в транспортну компанію

Якщо вантаж не приїхав взагалі, починати варто з цього пункту. Тут важливо відзначити, що термін подачі претензії становить 12 місяців, а термін відповіді на неї - 30 днів. Після закінчення цього часу ви маєте повне право подати позов до суду, незалежно від ситуації з її розглядом.

  1. Подача позову до суду

На цьому етапі вам знадобляться всі транспортні документи і копії актів і претензій. Вони підтвердять, що вимоги закону ви виконали.

  1. Заява про крадіжку

Якщо в дорозі стався напад на автомобіль, його водій зобов'язаний заявити про це в відділення поліції, в районі юрисдикції якого сталася надзвичайна пригода.

При підозрі, що недостача вантажу могла статися з вини третіх осіб, вантажоодержувачу також необхідно скласти заяву в органи внутрішніх справ за місцем прописки.

До нього додається:

  • виписка з реєстру юридичних осіб або протокол про призначення директора компанії
  • транспортна накладна
  • договір на вантажоперевезення
  • документи, що підтверджують придбання та оплату товару
  • страховка на вантаж
  • документи на транспортний засіб, документ, що засвідчує особу водія

Які документи на вантаж допоможуть відшкодувати збиток?

Головним підтвердженням факту вантажоперевезення автомобілем служать наступні документи:

  • накладна CMR при автомобільних перевезеннях
  • Доповнює накладну договір.

Найпростіше рішення - оформити страховку на вантаж!

Якщо дійде до суду, ці документи стануть головним доказом, що:

  • перевезення мало місце
  • перевезення здійснювала конкретна транспортна компанія: конкретний автомобіль і водій
  • кількість або стан вантажу дійсно змінилися з моменту прийняття до перевезення

До речі, саме накладну суд розгляне як обґрунтування вартості товару при призначенні виплати компенсації.

Як уникнути втрати або псування вантажу?

Можемо ще раз нагадати про характеристики надійного перевізника, при яких така ситуація не настане. Та, звичайно, трапляється всяке, в тому числі і форс-мажори, які при всьому бажанні контролювати не можна.

Порада №1

Найпростіше рішення - оформити страховку на вантаж. З одного боку, це додаткові витрати, але з іншого - гарантія компенсації, якщо щось трапиться.

Порада №2

Ще одна важлива порада: звертайтеся до перевірених великих перевізників. Вивчайте ліцензії і, головне, уважно читайте договір. Якщо в ньому будуть пункти з серії «Перевізник відповідальності не несе», краще утримайтеся від послуг такої компанії. Подібний договір, в будь-якому випадку, буде визнаний судом недійсним, але відмірявши сім раз перед тим, як відрізати, ви збережете не тільки вантаж, але і час, і нерви.

Компанія "Транс-Атлас" надає своїм клієнтам гарантію збереження вантажу за допомогою сертифіката страхування відповідальності перевізника. Ми чітко вказуємо в договорі ступінь своєї відповідальності і можливі штрафні санкції. Крім того, при завантаження товару ми проводимо фотофіксацію і надаємо матеріали вам.

 

Зателефонуйте нам або надішліть заявку з сайту, і ми докладно проконсультуємо вас з усіх питань перевезення вантажів.

страхування вантажу пошкодження вантажу cmr

РОЗРАХУВАТИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ