image image
image

ІНВЕСТУВАТИ В ТРАНСПОРТНУ ІНФРАСТРУКТУРУ ВАРТО

 

Такої думки дійшли учасники опитування Інфраструктурний індекс, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією разом з юридичними фірмами Arzinger та Sayenko Kharenko. Цьогоріч Індекс був сфокусований на оцінці стану підприємств транспортної галузі та впливу воєнних дій на функціонування транспортної інфраструктури.

Так, 79% представників транспортної галузі вважають за необхідне розвивати мережу стратегічних універсальних транспортних хабів у західних регіонах України. Фахівці вважають, що нова інфраструктура може виступати як резерв потужностей та забезпечить, у разі необхідності, швидку переорієнтацію експортних ланцюжків. 

Водночас 76% погоджуються, що варто розвивати проєкти з розвитку транспортної інфраструктури (морські термінали, залізниця) європейських країн-сусідів коштом українських інвестицій, оскільки це допоможе забезпечити диверсифікацію експортно-імпортної логістики.

Найбільш актуальними інвестиційними проєктами в Європі та Україні для ринку логістики респонденти назвали (1) розвиток автомобільних шляхопроводів, що з’єднують Україну і європейські країни, (2) будівництво в Україні стратегічних універсальних транспортних хабів у якості резерву потужностей на випадок повторення агресії рф, (3) розбудову євроколії (1435 мм) на території України.

Впровадження «зернової угоди» суттєво зменшило тиск на залізничну логістику. При цьому 35% опитаних нами фахівців з логістики вважають, що альтернативи цій угоді немає. Інші 40% називають альтернативою західне сполучення через кордон (залізниця, автоперевезення, порти), 29% – будівництво терміналів з перевантаження та зберігання на території європейських держав-сусідів, і 16% вважають, що Дунайський кластер може стати альтернативою зерновому коридору.

Для стабілізації ринку перевезень та логістики, на думку бізнесу, Уряд має найперше сфокусуватися на зміцненні енергетичної незалежності та безпеки України, стабільному виконанню «зернової угоди» та розширенню її дії на інші види вантажів, а також на будівництві і модернізації колій в напрямку кордону з ЄС та дунайських портів.

Переважна більшість транспортних компаній, а саме 71% не зупиняли свою діяльність і продовжують працювати сьогодні, 23% зупиняли роботу, але вже частково відновили, і 6% зупиняли роботу, але вже повністю її відновили.

Серед опитаних Асоціацією підприємств транспортної галузі 66% зазнали прямих збитків внаслідок бойових дій. З них 55% оцінюють рівень завданої шкоди як значний, 42% – як незначний, і 3% вважають відновлення неможливим або недоцільним.

Відновити пошкоджені потужності вже після завершення війни планують 44% компаній, ще 24% планують відновлення найближчим часом. При цьому 27% компаній вже відновили потужності. І всього 5% не планують їх відновлювати.

Половина компаній планують стягувати збитки за ушкодження. Однак серед тих, хто має такі плани, 45% ще вжили для цього жодних заходів, тоді як 38% провели оцінку збитків, 33% провели фіксацію пошкодженого/зруйнованого майна та збір доказів, 17% знаходяться в пошуку консультантів та експертів для проведення перелічених вище заходів. Водночас 9% вже подали відповідний позов про стягнення збитків, а 16% повідомляють про вже відкрите кримінальне провадження по їхній справі.

Найбільшими викликами воєнного стану компанії назвали: на першому місці – зміну логістики через блокаду портів, на другому – зменшення попиту на товар/послуги, і на третьому – проблеми з енергопостачанням.

Cтатті що можуть вам сподобатись

Всі статті
image Застосування ШІ та інформаційних систем в організації роботи транспортної компанії
В майбутньому на ринку залишаться компанії, які ефективно використовують штучний інтелект для оптимізації своїх процесів та взаємодії з клієнтами.

Читати більше

image З чого складається вартість за перевезення
Собівартість перевезення вантажу автомобільним транспортом складається з різних факторів. Основні складові, що впливають на собівартість, включають наступне:

Читати більше

image Як правильно організувати міжнародну логістику в сучасному бізнесі?
Організація міжнародної логістики є складним та відповідальним процесом в сучасному бізнесі. Завдання логістики полягає у забезпеченні ефективного та швидкого...

Читати більше

image

Потрібно більше інформації ?

Розрахуйте вартість перевезення або замовте дзвінок логіста
image
Розрахувати вартість