Євросоюз. Посилюється контроль за технічним станом транспортних засобів

Євросоюз, контроль за технічним станом транспортних засобів

За наявною інформацією, в ряді країн Євросоюзу стали більш строго контролювати технічний стан автотранспортних засобів. Це є реалізацією на практиці нових вимог законодавства ЄС в частині придорожньої перевірки придатності до експлуатації комерційних транспортних засобів.

У квітні 2014 року в ЄС було затверджено нові правила, спрямовані на посилення контролю технічного стану транспортних засобів. У пакет затверджених документів, зокрема, увійшла директива 2014/47 / EU від 3 квітня 2014 року про придорожніх перевірках комерційних транспортних засобів.

У директиві міститься перелік можливих дефектів для кожного перевіряється елемента з оцінкою ступеня їх серйозності. Незначні дефекти, що не роблять істотного впливу на безпеку дорожнього руху, відносяться до першої категорії і, як правило, не передбачають заборони на експлуатацію.

При допустимих дефектах другої категорії, які можуть завдавати шкоди безпеці транспортного засобу або впливати на навколишнє середовище або піддавати інших учасників дорожнього руху ризику, транспортному засобу також може бути дозволене продовження руху, але водій отримає припис із зазначенням переліку несправностей і терміну їх усунення.

При виявленні критичних проблем з третьої категорії, що представляють пряму загрозу дорожньої або екологічної безпеки, транспортний засіб повинен бути доставлено на станцію технічного обслуговування і відремонтовано.

При виявленні декількох дефектів однієї категорії транспортний засіб може підпадати під більш серйозну категорію, якщо сукупний ефект цих несправностей представляє підвищений ризик для безпеки дорожнього руху.

Положеннями зазначеної директиви встановлено, що до 20 травня 2017 року держави-члени зобов'язані видати відповідні нормативні правові акти, необхідні для її реалізації. У ряді країн ЄС зазначені норми вже діяли раніше, а з 20 травня 2018 року вони обов'язкові до застосування у всіх державах-членах ЄС. Крім того, з 20 травня 2019 року має буде застосовуватися передбачена директивою система оцінки ризиків при проведенні придорожніх перевірок.

Слід зазначити, що контролю відповідно до даних вимог підлягає комерційний автотранспорт, зареєстрований в будь-якій країні, незалежно від приналежності до Євросоюзу.

У директиві зазначається, що при виборі транспортного засобу для технічного огляду на дорозі і при проведенні перевірки інспектори повинні утримуватися від будь-якої дискримінації за ознакою громадянства водія або країни реєстрації транспортного засобу.

РОЗРАХУВАТИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ