Нові правила у Бельгії та Франції, що забороняють використання щотижневого періоду часу відпочинку

Секретаріат АсМАП України отримав повідомлення від Міжнародного Союзу Автомобільного Транспорту (IRU) щодо нових правил у Бельгії та Франції, які забороняють використання нормального щотижневого періо

Секретаріат АсМАП України отримав повідомлення від Міжнародного Союзу Автомобільного Транспорту (IRU) щодо нових правил у Бельгії та Франції, які забороняють використання нормального щотижневого періоду часу відпочинку (45 годин) у кабіні водія (додається).

Зокрема, йдеться про те, що 21 червня ц.р. набув чинності декрет Короля Бельгії, яким забороняється використання нормального щотижневого періоду часу у кабіні водія, з можливим штрафом за недотримання цієї норми у розмірі 1800 євро.

Аналогічну норму до кінця червня ц.р. планує ввести Франція, після обговорення у Сенаті, про що Асоціація повідомить додатково.

Українські водії, під час виконання міжнародних перевезень мають застосовувати норми Європейської Угоди ЄУТР, у даному випадку, абзац 8 статті 8 угоди, яка визначає:

«На розсуд водія щоденні періоди відпочинку та скорочені щотижневі періоди відпочинку за межами місця приписки можуть використовуватися на транспортному засобі, якщо на ньому є спеціально встановлені пристосування для сну кожного водія, передбачені конструкцією транспортного засобу, і якщо цей транспортний засіб знаходиться на стоянці

Таким чином, ЄУТР також як і Регламент ЄС № 561 дозволяє відпочинок у кабіні транспортного засобу у випадку щоденного відпочинку (нормальний щоденний відпочинок 9 год, / скорочений -11 год. / розділений на частини 3+9=12 год.) або скороченого щотижневого (24 год.) !

Секретаріат IRU у тісній координації з членами IRU, здійснює моніторинг цих подій, які знову повернули до різного тлумачення статті 8 ЄУТР, зокрема пункту 8, щодо розуміння, чи насправді забороняється прийняття регулярного щотижневого відпочинку (45 год.) в кабіні транспортного засобу, чи ні. Цілий ряд країн-членів Угоди ЄУТР, органи контролю та перевізники інтерпретують це, як заборону, проте інші сумніваються в цій інтерпретації. Така ситуація, звичайно, не підвищить правову визначеність і відкриває двері для необґрунтованих штрафів.

Одночасно, IRU ставить під сумнів співмірність оголошених штрафів (1800 евро у Бельгії та від 30000 евро або тюремне ув'язнення у Франції) і пов'язану з ними класифікацію порушення.

У зв’язку з цим Секретаріат IRU звернувся до Європейської Комісії з проханням надати юридичний висновок, з метою встановлення правової ясності з цього питання. Водночас, IRU вказав на невідповідність тяжкості цього порушення до запропонованого рівня штрафів та можливі труднощі, пов'язаних з реалізацією.

АсМАП України рекомендує перевізникам та водіям на цей період юридичних консультацій планувати перевезення до Бельгії та Франції, з урахуванням зазначених норм, зокрема, планувати використання нормального щотижневого періоду часу відпочинку (45 годин) поза межами цих країн, для того щоб запобігти штрафів великих розмірів.

РОЗРАХУВАТИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ